MediaWatch

"Vi nåede ikke at bringe ret mange, før vi fik det stoppet"

Tidligere chefredaktør på Børsen indrømmer, at der blev begået fejl i sag om spilannoncer.

NEW YORK

Tidligere chefredaktør på Børsen Leif Beck Fallesen indrømmer over for Finans, at avisen under hans ledelse bragte spilannoncer, som man ikke burde have bragt. Ifølge mediet skete det ved en fejl.

 Professor bakker medier op i sag om spilannoncer 

"Børsens princip var, at vi ikke ville have de annoncer. Vi kom til at tage dem, uden at jeg var opmærksom på det, før det var for sent. Vi nåede ikke at bringe ret mange, før vi fik det stoppet," siger Leif Beck Fallesen til Finans.

 Medier: Politiets millionkrav er absurd og virkelighedsfjernt 

Han stoppede som chefredaktør tilbage i begyndelsen af 2011 og er i dag blandt andet erhvervskommentator på TV 2.

Sagerne, hvor af den med afstand største er anlagt mod Ekstra Bladets ejer, JP/Politikens Hus, handler om den spillelovgivning, der indtil markedet i januar 2012 blev liberaliseret, gav Danske Spil monopol - og dermed forbød annoncering for udenlandske bettingselskaber.

Skat og politiet mener, at annonceringen var ulovlig, mens medierne omvendt hævder, at EU-retten gør overtrumfe den danske lovgivning.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs