Telia sponsorer US-korrespondent til Aftonbladet
Et nyt sponsoreret reservat, "Digital Life", er på vej til Aftonbladets redaktionelle flow, skriver Dagens Media.
Aftonbladet har indgået en aftale med det svensk-finske teleselskab Telia, der betaler for indholdet i det faste indslag, der skal skal kaste lys over den teknologiske udvikling. Aftalen betyder bl.a., at Aftonbladet sender en korrespondent til Silicon Valley og dagligt dækker de vigtigste technyheder.
"Den digitale udvikling er en af de største historier lige nu, men også en af de mest under-rapporterede. Gennem samarbejdet med Telia kan Aftonbladet overvåge området på en mere omfattende og indsigtsfuld måde," siger Aftonbladets udgiver Jan Helin til Dagens Media.
Aftalen er indgået gennem Aftonbladets nye division for branded content, Partner Studie, der er ansvarlig for det redaktionelle indhold, der bliver varedeklareret med: "I samarbejde med Telia".
Handlen er Telias største investering til dato i content marketing, skriver Dagens Media.
Mange medier har rettet blikket mod content marketing for at løfte annonceomsætningen i takt med den stigende konkurrence på traditionelle annonceformater på nettet.
Blandt aviserne herhjemme har Berlingske taget det første store skridt ind området for med etableringen af bureauet Public Impact.
Relaterede artikler:
Svenske medier indgår aftale med Spotify
For abonnenter