MediaWatch

Første oplagskontrol under nyt navn

Danske Mediers Oplagskontrol lægger an til kontrol af ugeaviserne. Det er første runde af den øvelse, efter Dansk Oplagskontrol lukkede ned.

Foto: Sisse Dupont, Jyllands-Posten

Der er så småt gang i oplagskontrollen, og den bliver denne gang foretaget af en ny spiller.

Det er Danske Mediers Oplagskontrol, der fra i morgen begynder indsamlingen af oplysninger om landets ugeaviser. Også indsamlingen af data til kontrol af dagbladene er rullet i gang, oplyser selskabet.

Danske Mediers Oplagskontrol har overtaget opgaven fra Dansk Oplagskontrol, som lukkede ned ved årsskiftet. Det skete efter en større polemik om, hvem der skulle stå for oplagskontrollen. En stort set samlet mediebranche ønskede at opsige samarbejdet med Dansk Oplagskontrol.

Til gengæld kæmpede Dansk Annoncørforening, som var en en del af Dansk Oplagskontrol, imod, at oplagskontrollen skulle foretages i Danske Mediers regi.

Ifølge Danske Mediers Oplagskontrol er der ingen metodiske ændringer sammenlignet med Dansk Oplagskontrol måde at opgøre tallene på. Den eneste større forskel er, at FMK - Specialmediernes Oplagskontrol også er lagt ind under den øvrige kontrol.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs