MediaWatch

BT spiller sammen med DBU i kommercielt partnerskab

Ny alliance betyder, at BT bliver DBU's officielle mediepartner med fokus på landskampe og indebærer fælles fanprojekter, salg af billetpakker og gensidig eksponering.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

BT og DBU har indgået et kommercielt partnerskab, som skal knytte fodboldlandsholdet og sportsavisen sammen.

Det kommercielle partnerskab, som foreløbig løber over to år, betyder blandt andet, at BT er blevet DBUs officielle mediepartner med fokus på DBUs landskampe. Aftalen omfatter også fælles fanprojekter, salg af unikke billetpakker og at BT får eksponering via DBUs kanaler.

Det sidstnævnte kunne ses under gårsdagens landskamp mellem Danmark og USA, hvor BT optrådte på LED-bandereklamerne.

"Det har vist sig, at henholdsvis BTs og DBU's målsætninger kan forenes i nogle interessante fanprojekter, som ingen af os ville kunne løfte alene,” siger DBU's kommercielle direktør Katja Moesgaard i en pressemeddelse.

Hos Berlingske Media, som ejer BT, mener COO John Kristensen, at aftalen cementerer BTs position som sportsavis:

“Vi kan hjælpe DBU med at nå ud til den million unikke brugere, som BT er i kontakt med hver uge via vores forskellige medieplatforme samtidig med, at vi kan medvirke til at booste billetsalget,” siger John Kristensen der kalder aftalen det perfekte match mellem sportsavis og danskernes nationalsport.

DBU-konflikt kan punktere Kanal5's USA-landskamp

DBU: SBS Discovery er ny tv-partner 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs