MediaWatch

Journalistisk indhold tilbage på Ibyen.dk

Politikens chefredaktion har ombestemt sig, og Ibyen.dk universet bliver igen et journalistisk site, ikke blot en slags kommerciel database over steder og begivenheder.

Politiken droppede i starten af 2014 al journalitisk på Ibyen.dk. Redaktionelt indhold som f.eks. anmeldelser og reportager rykkede over i Politiken Kultur, skriver Journalisten.

Men Politikens chefredaktion har ombestemt sig, og Ibyen.dk skal igen være et journalistisk site, ikke blot en slags kommerciel database over steder og begivenheder.

"Vi har oplevet, at det er blevet for svært at skelne mellem det redaktionelle og det kommercielle indhold," siger ansv. chefredaktør Bo Lidegaard til Journalisten.

Politiken flytter Ibyen.dk fra udviklingsafdelingen, som har stået for at drive databasen, over i Kultur-redaktionen, hvor det trykte Ibyen-tillæg laves . Ibyen.dk skal stadig have en database over f.eks. spisesteder, men der skal være en klar sondring mellem det redaktionelle og det betalte indhold.

Journalisten skrev i oktober, hvorledes Politiken tjener penge på mad-omtaler på Ibyen.dk – ifølge en ekspert i strid med markedsføringsloven. Forbrugerombudsmanden gik i den forbindelse ind i sagen. Bo Lidegaard siger, at kritik både udefra og internt har påvirket chefredaktionen.

Politiken laver sidegesjæft på mad- og bordbestilling 

Ibyen.dk indgår samarbejde med takeaway-firma 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs