MediaWatch

Pressenævnet kritiserer JP for ringe faktatjek

Jyllands-Posten får kritik af Pressenævnet for at bringe upræcise og forkerte oplysninger i en artikel om forsikringsselskabet Brandkassen.

En artikel i Jyllands-Posten om det turbulensramte forsikringsselskab Brandkassen udløser kritik fra Pressenævnet "for ikke i tilstrækkelig grad at have kontrolleret oplysningerne, inden de blev bragt".

Af artiklen fremgik det, at Finanstilsynet i 2012 afsatte den daværende bestyrelsesformand, Bjørn Laugesen, men det er ikke korrekt, skriver Pressenævnet, da formanden selv valgte at gå.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs