MediaWatch

Metro-ejere: Vi skal være endnu yngre

Hvad vil de unge have? Og hvordan vrider man journalister væk fra traditionel avisjournalistik og ud i mere målgruppeorienteret underholdning? Den nød skal Metroxpress nu knække, siger de schweiziske ejere et år efter opkøbet.  

Foto: Pressefoto

Metroxpress blev skal fange de unge. De unge, der ikke læser andre aviser. De helt unge, der kan trække de lidt ældres opmærksomhed med.

Danmarks sidste overlevende gratisavis blev i april relanceret i en yngre udgave: Mindre format, kortere, mere tabloide artikler og mere kendisstof. Formatet er modelleret efter gratisaviserne '20 Minuten', som de nye schweziske ejere allerede har haft hjemmebanesucces med.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Døds- og bombetrusler mod Loud, ny radiosatsning i Jysk Fynske Medier, datajournalistik og nye kvartalstal har udgjort rammen for denne uge i mediebranchen. Få overblikket her.

B.T. beklager pornoklip i artikel

I en B.T.- artikel fra 2015 er en indlejret video med lødigt indhold byttet ud med en pornovideo. Ifølge chefredaktør vil B.T. genoverveje brug af indlejringer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs