MediaWatch

Færre annoncekroner fra fagbevægelsen

Mediernes annoncesælgere nyder godt af valgkampen, men det er ikke fra fagbevægelsen, der kommer flest indrykninger.

Dagbladene flyder over med partiernes valgannoncer i øjeblikket, men fagbevægelsen holder mere lav profil, og det bliver den ved med i resten af valgkampen, ifølge en rundringning, Altinget.dk har foretaget til LO og store fagforbund som 3F, Metal og FOA.

Tilbageholdenheden skyldes dels, at de store forbund ikke ønsker at blive opfattet som alt for partipolitiske i valgkampen, dels at annoncebudgetterne er skrumpet - blandt andet på grund af annonceindsatsen mod efterlønsforliget tidligere på året.

Fra på torsdag vil FOA dog alligevel benytte valgkampen til at sætte fokus på efterlønnen med annoncer, ligesom LO blandt andet annoncerer på ekstrabladet.dk, skriver altinget.dk.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs