MediaWatch

Ekstra Bladet i dyr charmeoffensiv

Ekstra Bladet skyder snart en landsdækkende imagekampagne i gang på tv og i biograferne.

To nye kampagnefilm for Ekstra Bladet med pay off'et "Skandalerne afslører jo ikke sig selv" vil møde biografgængere og tv-seere i løbet af foråret og forsommeren. De er instrueret af filminstruktøren Nicolas Winding Refn.

Den landsdækkende kampagne skal "bygge værdierne op omkring Ekstra Bladet som det nødvendige medie i det danske samfund", skriver Ekstra Bladet i en pressemeddelelse.

Det er led i en strategiproces, der har stået på i et års tid på tværs af Ekstra Bladets platforme med det formål at "sætte strøm til den position Ekstra Bladet igennem mange år har haft som samfundets vagthund". I de senere måneder har det resulteret i et stærkere nyhedsfokus på forsiden med historier om blandt andet 'Narkosalget på Vesterbro' og arbejdsforholdene i DONG’s miner.

Også konkurrenten B.T. har igennem længere tid dyrket en skarpere nyhedsprofil. Begge aviser døjer med oplagsfald, og Ekstra Bladet har i januar et oplag på 66.449, cirka 12 pct. under niveauet fra januar 2010. Det er stadig mere end B.T. med et oplag på 64.758, et fald på bare en pct. sammenlignet med året før.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs