MediaWatch

Financial Times har held med mikrobetaling

Omsætningen på Financial Times indhold overstiger for første gang nogensinde, avisens annonceomsætning i 2010, forventer ledelsen.

I 2010 vil Financial Times have en større omsætning på salg af indhold end på salg af annoncer. Det skyldes en stigning i avisprisen, flere digitale abonnenter og erhvervsabonnenter, skriver skriver paidcontent.org der er en del af Guardian.

Hvis FT-ledelsens forudsigelse holder stik, er det første gang i avisens historie, at indholdet er mere værd end annoncerne.

John Ridding fra FT Group der længe har været fortaler for at droppe gratis nyheder på nettet, ser det som en sejr for den strategi, men erkender at Finacial Times har en særlig fordel, fordi finansstoffet udgør en niche, som læserne er villige til at betale for. Derudover har Financial Times også mange erhvervsabonnenter.

Alligevel mener han ikke, at nogen udgivere har råd til at se bort fra ideen om at udvikle betalings-indhold på nettet.

- TBH



Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere