MediaWatch

Carat: Nyhedsavisen skal fordoble annonceindtægter

Skal Nyhedsavisen nå et break-even inden årets udgang, skal avisen fordoble sine annonceindtægter, mener Carat. 

Skal Nyhedsavisen nå et break-even inden årets udgang, skal avisen fordoble sine annonceindtægter.

Det siger Mads Bredal, der er administrerende direktør i mediebureauet Carat, til Politiken. Men det er ikke realistisk, lyder det i samme åndedrag.

Han peger på, at der i øjeblikket er et vigende marked. At fordoble sin markedsandel er måske ikke urealistisk på meget lang sigt. Men at nå det på fem måneder, som Nyhedsavisen har meldt ud, er ikke noget, han vurderer som realistisk.

Lederen af afdelingen for underholdning og medier i PricewaterhouseCoopers, John G. Sørensen, vurderer også, at Nyhedsavisen er langt fra målet.

"Vi er jo midt i en aviskrig, og så længe den står på, er der nok ikke ret mange, der kommer til at tjene penge," siger han.

At der er skudt nye penge i Nyhedsavisen betyder dog, at avisen er på banen et par år endnu.

"Men Nyhedsavisen er som en punkteret bil, der bare har fået mere benzin i tanken, så den kan køre lidt længere. Men dækkene er ikke blevet lappet. Det er svært at sige, om de står stærkere i konkurrencen. Jeg ville i hvert fald nødig konkurrere i den bil, for den er stadig punkteret," siger Mads Bredal. |NP|

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs