Nyhedsavisen og 24timer skruede ned for oplaget i juni i forhold til maj, viser de seneste tal fra Dansk Oplagskontrol.
Præcis som flere eksperter spåede efter fusionen af 24timer og MetroXpress i maj, oplevede man efterfølgende et mindre fald i gratisavisernes oplag. 24timer blev uddelt i 23.716 færre eksemplarer dagligt i juni i forhold til i maj, mens Nyhedsavisen uddelte 26.179 færre aviser dagligt.
Urban uddelte 6.441 færre aviser, mens MetroXpress som de eneste skruede op for oplaget og uddelte 8.070 flere aviser hver dag i forhold til maj.
Man kan ikke umiddelbart af tallene læse, om aviserne blev trykt i færre eksemplarer, eller om det simpelt hen var sværere at få folk til at tage aviserne i trafikken.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.