MediaWatch

Færre gratisaviser i juni

Nyhedsavisen og 24timer skruede ned for oplaget i juni i forhold til maj, viser de seneste tal fra Dansk Oplagskontrol.

Nyhedsavisen og 24timer skruede ned for oplaget i juni i forhold til maj, viser de seneste tal fra Dansk Oplagskontrol.

Præcis som flere eksperter spåede efter fusionen af 24timer og MetroXpress i maj, oplevede man efterfølgende et mindre fald i gratisavisernes oplag. 24timer blev uddelt i 23.716 færre eksemplarer dagligt i juni i forhold til i maj, mens Nyhedsavisen uddelte 26.179 færre aviser dagligt.

Urban uddelte 6.441 færre aviser, mens MetroXpress som de eneste skruede op for oplaget og uddelte 8.070 flere aviser hver dag i forhold til maj.

Man kan ikke umiddelbart af tallene læse, om aviserne blev trykt i færre eksemplarer, eller om det simpelt hen var sværere at få folk til at tage aviserne i trafikken.

 

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs