MediaWatch

Jysk Fynske skruer ned for varmen

Det regionale mediehus tager nye, ”nødvendige” initiativer i brug for at tage toppen af energi- og varmeforbruget.

Foto: Michael Bager/Fynske Medier/Jysk Fynske Medier.

Energikrisen er allestedsnærværende, og nu vælger landets næststørste mediehus Jysk Fynske Medier bl.a. at skrue ned for varmen. Det skriver Journalisten, som har fået indsigt i en mail fra selskabets ledelse.

Konkret bliver temperaturen på Jysk Fynskes mange redaktioner og kontorer skruet ned til 19 grader, ligesom man opfordrer medarbejdere til at blive mere opmærksomme på at lukke vinduer, slukke for computerskærme og skrue ned for radiatorer, når der luftes ud.

”Vi er klar over, at ovenstående initiativer ikke alle er lige populære – men de vil i den kommende tid være nødvendige – så hjælp os alle med at reducere forbruget og på med en trøje i den kolde tid,” lyder det i mailen.

Til Journalisten siger Marianne Skaaning, direktør for forretningsudvikling og kommunikation i Jysk Fynske Medier, at der ikke er tale om, at mediehuset har behov for at spare på varmeregningen, men at tiltagene er nødvendige i forhold til at tage et samfundsansvar som virksomhed.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs