MediaWatch

Finans får makeover og lanceres med større fokus på personalisering og mobil

Jyllands-Postens erhvervsmedie Finans.dk udkommer fra onsdag i relanceret design og ændret brugerflade. Det er mediets ”med afstand største” teknologiske oprustning i dets snart otte år lange liv.

Steen Rosenbak har stået i spidsen for Finans som chefredaktør siden lanceringen for snart otte år siden. | Foto: JP/Medarbejder-foto

Der skal være kortere loadtid og større personalisering for brugere med login til Finans. Det er blandt de elementer, et nyt design og relancering af erhvervsmediet hjemmeside skal adressere.

”Finans har i dag lanceret en spritny version af sit website og design med en stribe features bygget til at forbedre brugeroplevelsen nu og i fremtiden. Designet er først og fremmest rettet imod at opfylde tre centrale målsætninger,” skriver chefredaktør Steen Rosenbak på finans.dk.

De tre målsætninger er først og fremmest ”markant kortere loadtider”, som skal gøre erhvervsmediet til et af de hurtigste digitale medier i Danmark. Den anden er at give sitet et ”mobilt udtryk”, så der er forbedret overblik over nyhedsstrømmen på mindre skærme. Og den tredje er et en mere personaliseret brugeroplevelse.

”Vore brugere og abonnenter har vidt forskellige behov, og med den nye platform gør vi det nemmere for indloggede brugere at finde præcis det indhold, der interesserer den enkelte mest,” skriver Steen Rosenbak.

Arbejdet med det nye webdesign er pågået i mere end et år og skal sætte erhvervsmediet i gear til nye digitale formater bygget på en ny teknologisk platform.

”[Det] indebærer nye muligheder for, at vi i fremtiden kan udvikle digitale formater og udtryk, der matcher såvel eksisterende som en ny generation af brugeres behov for et erhvervsmedie med puls og i konstant udvikling,” skriver Steen Rosenbak.

Ændringer er ifølge chefredaktøren den ”med afstand største” teknologiske oprustning i Finans’ snart otte år lange liv. De kommer, mens erhvervsmediet også er på trapperne med en ny indholdsstrategi, som Steen Rosenbak fortalte til MediaWatch i juni. Det var i forlængelse af, at mediet også har oprustet og udvidet den daglige ledelse med to nye fagredaktører. Hvad den nye strategi konkret går ud på, har han endnu ikke ønsket at uddybe.

Finans udvider den daglige ledelse med to nye fagredaktører

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs