MediaWatch

Regional mediekoncern opkøber Axios for milliarder

Grundlæggerne af det digitale amerikanske medie med nyheder i punktform har skrevet under på en købsaftale, men bliver i selskabets direktion. Axios skal udvide sin dækning af flere byer i USA.

Foto: Mike Blake/Reuters/Ritzau Scanpix

Axios, der på få år har udskåret sig en bid af mediemarkedet i USA med sit distinkte nyhedsformat og intensive dækning af især politik og business, er blevet solgt for 525 mio. dollar – svarende til godt 3,8 mia. kr. Det skriver mediet selv på baggrund af en pressemeddelelse. Beløbet stammer dog fra unavngivne kilder.

Køberen er Cox Enterprises, et globalt konglomerat med en bred forretningsportefølje i bl.a. online bilhandel, telekommunikation og lokal- og regionalmedier. Koncernen havde i forvejen investeret i Axios, men har altså nu opkøbt mediet med en ambition om at udvide dets dækning af flere amerikanske byer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs