MediaWatch

Opkøb og digitale abonnenter løftede New York Times' omsætning i andet kvartal

Opkøb af sportsmedie satte sig på godt og ondt spor i The New York Times’ regnskab for andet kvartal, som viser en højere omsætning og et lavere driftsresultat.

The New York Times har onsdag præsenteret regnskab for andet kvartal. | Foto: Shannon Stapleton/Reuters/Ritzau Scanpix

Der kom flere penge i kassen hos det amerikanske avishus The New York Times årets andet kvartal. Koncernen kunne notere en fremgang i omsætningen på 11,5 pct. særligt takket være flere indtægter fra digitale abonnementer. Det viser medieselskabets regnskab for kvartalet.

Omsætningen landede på 555,7 mio. dollar, svarende til godt 4 mia. kr. Særligt en vækst i digitale abonnementsindtægter på 25,5 pct. trak læsset. Den del af forretningen tegnede sig for 43 pct. af omsætningen i andet kvartal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs