MediaWatch

"Det er en meget bekymrende tendens, som vi har set i andre lande og skal gøre alt for at bekæmpe"

Mediawatchs sommerbarometer: En folkeafstemning, et lands invasion af et andet i Europa og fremgang i den digitale abonnementsskare var blandt overskrifterne i første halvår for Marchen Neel Gjertsen, chefredaktør på Jyllands-Posten, som ønsker sig, at færre mennesker aktivt vælger nyheder fra.

Marchen Neel Gjertsen blev en del af Jyllands-Postens chefredaktion i februar 2021. | Foto: Kasper Heden Andersen

Hvilken arbejdsdag var den bedste i 1. halvår?

”Det må have været dagen for folkeafstemningen om forsvarsforbeholdet, 1. juni. Der er stadig intet, der kan gøre mig så glad, som når demokratiet har festdag, og hele redaktionen fra print til digital bare spiller på et redaktionelt niveau, der kan sammenlignes med Beethoven. Jeg var ovre på Christiansborg og spise med den dygtige politiske redaktion, som er det skønneste hold, og som jeg altid savner lidt i det daglige, fordi de sidder på afstand.”

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs