MediaWatch

Stigende printpriser saver over 30 procent af stort britisk avishus' driftsresultat

Storbritanniens største avisudgiver, Reach, melder i sit halvårsregnskab et overskud på driften, som dog har fået større hak af stærkt voksende printpriser samt faldende annonceomsætning.

Det er ikke kun danske magasinhuse og forlag, hvis forretninger bliver ramt af de kraftigt voksende omkostninger til papir. Den britiske aviskoncern Reach, der bl.a. udgiver Mirror, Daily Express og en stribe lokal- og regionalmedier i Storbritannien, har i årets første seks måneder oplevet en stigning på 65 pct. i omkostninger til print af sine fysiske aviser.

Det skriver Reach i sit halvårsregnskab. Inflationen har betydet, at selskabet ifølge egne estimater har betalt mellem 14 og 17 mio. pund mere for produktionen af aviserne i forhold til sidste år – svarende til mellem 123 og 150 mio. kr. Det har medvirket til, at Reachs driftsresultat for perioden endte på et overskud på 47,2 mio. pund – et fald på 31,5 pct. sammenlignet med første halvår af 2021.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs