MediaWatch

Jysk Fynske Medier kører snart kun med el-scootere men afviser CO2-tracking

Den bæredygtige omstilling. Den regionale mediekoncern arbejder med bæredygtig omstilling på flere niveauer i forretningen, da klimaspørgsmålet er ”supervigtigt” ifølge adm. direktør. Men omkostningerne ved at måle fremgangen i CO2-ækvivalenter står ikke mål med gevinsten.

Foto: Mette Mørk/Jysk Fynske Medier/Vejle Amts Folkeblad

Jysk Fynske Medier arbejder på flere fronter, når det kommer til at reducere mediekoncernens klimaaftryk fra udgivelsen af sine knap 80 dagblade og ugeaviser samt en række radiostationer.

Adm. direktør Jesper Rosener kalder det ”supervigtigt” for selskabet at arbejde med at nedbringe sin udledning af drivhusgasser. På tre områder laver Jysk Fynske Medier løbende interne målinger af, hvor langt virksomheden er med at skære ned på eksempelvis brugen af plast og el, men mediekoncernen tracker ikke sin eller sine leverandøres CO2-emissioner, som eksempelvis TV 2 og Viaplay Group har fortalt, de gør. Og der er ikke sat et konkret mål for et acceptabelt niveau af CO2-udledning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs