
Jysk Fynske Medier arbejder på flere fronter, når det kommer til at reducere mediekoncernens klimaaftryk fra udgivelsen af sine knap 80 dagblade og ugeaviser samt en række radiostationer.
Adm. direktør Jesper Rosener kalder det ”supervigtigt” for selskabet at arbejde med at nedbringe sin udledning af drivhusgasser. På tre områder laver Jysk Fynske Medier løbende interne målinger af, hvor langt virksomheden er med at skære ned på eksempelvis brugen af plast og el, men mediekoncernen tracker ikke sin eller sine leverandøres CO2-emissioner, som eksempelvis TV 2 og Viaplay Group har fortalt, de gør. Og der er ikke sat et konkret mål for et acceptabelt niveau af CO2-udledning.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app