MediaWatch

Halvdelen af Storbritanniens største nyhedsbrands vokser på nettet

Højdespringeren oplever en vækst på syv pct., mens bundskraberen må se 12. pct. af sine besøgende forsvinde.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Sang Tan

Fem ud af de ti største britiske nyhedsbrands løftede deres besøgstal på nettet i løbet af maj, skriver Press Gazette.

Højdespringeren var Sky News, der med en stigning på syv pct. sammenlignet med april, landede på 17,4 mio. besøgende. BBC havde 39,9 mio. besøgende, hvilket var en stigning på fire pct. – samme procentuelle stigning, som The Telegraph så og dermed endte på 16 mio. besøgende.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs