
Allinge | De traditionelle nyhedsmedier har længe haft svært ved at få de yngre generationer med på vognen, hvilket lægger pres på medieforretningernes fremtidsudsigter og medfører risiko for, at de unge mediebrugere bliver efterladt i Tiktok-land.
Det skyldes blandt andet, at de traditionelle medier har været for dårlige til at åbne for dialogen med de yngre danskere og interessere sig for at bygge en mediedækning, unge finder relevant, og i formater og på platforme, der appellerer til dem. Det var meldingen fra en række chefredaktører under en debat på Folkemødet, som POV International faciliterede lørdag.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise
En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.