MediaWatch

Mediechefer vil inddrage yngre læsere for at finde nøglen til overlevelse

Folkemøde 2022: På tværs af B.T., Berlingske og Jyllands-Posten er der fokus på i højere grad at få læserne i tale for at kunne finde ud af, hvordan de i fremtiden kan være relevante. ”Vi har svigtet ekstremt i forhold til at få vores yngre læsere i tale og høre, hvad de gerne vil have,” siger Mette Østergaard, chefredaktør på Berlingske.

Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Allinge | De traditionelle nyhedsmedier har længe haft svært ved at få de yngre generationer med på vognen, hvilket lægger pres på medieforretningernes fremtidsudsigter og medfører risiko for, at de unge mediebrugere bliver efterladt i Tiktok-land.

Det skyldes blandt andet, at de traditionelle medier har været for dårlige til at åbne for dialogen med de yngre danskere og interessere sig for at bygge en mediedækning, unge finder relevant, og i formater og på platforme, der appellerer til dem. Det var meldingen fra en række chefredaktører under en debat på Folkemødet, som POV International faciliterede lørdag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs