MediaWatch

Mediechefer vil inddrage yngre læsere for at finde nøglen til overlevelse

Folkemøde 2022: På tværs af B.T., Berlingske og Jyllands-Posten er der fokus på i højere grad at få læserne i tale for at kunne finde ud af, hvordan de i fremtiden kan være relevante. ”Vi har svigtet ekstremt i forhold til at få vores yngre læsere i tale og høre, hvad de gerne vil have,” siger Mette Østergaard, chefredaktør på Berlingske.

Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Allinge | De traditionelle nyhedsmedier har længe haft svært ved at få de yngre generationer med på vognen, hvilket lægger pres på medieforretningernes fremtidsudsigter og medfører risiko for, at de unge mediebrugere bliver efterladt i Tiktok-land.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs