MediaWatch

Medier kan igen måle onlinetrafik uden cookie-samtykke

Erhvervsstyrelsen har meddelt, den ikke længere vil føre kontrol af, hvorvidt brugere giver samtykke til cookies, når de bruges i forbindelse med måling af onlinetrafik. Det vækker glæde hos Danske Medier Research.

Foto: PR/Danske Medier

Fremadrettet vil Erhvervsstyrelsen ikke prioritere at håndhæve krav om indhentelse af samtykke fra besøgende på hjemmesider, før der må sættes en cookie til bl.a. at tælle, at vedkommende har lagt vejen forbi hjemmesiden. Det meddelte styrelsen fredag.

Og det er ualmindeligt godt nyt i Danske Mediers optik. Organisationen har i månedsvis haft en dialog med Erhvervstyrelsen om, at det skaber store udfordringer for medier, at de ikke kan registrere, bl.a. hvor mange besøgende de har, fordi det ikke er tilladt at sætte en cookie, før der er indhentet samtykke.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs