MediaWatch

New York Times rammer otte millioner abonnenter

Andet kvartal bød på 16 pct. flere abonnenter hos det amerikanske mediehus sammenlignet med sidste år og en stigning på 66 pct. i annonceomsætningen.

Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau Scanpix

New York Times øgede både annonceomsætning og abonnementsbasen i april, maj og juni, viser mediets resultater for andet kvartal, som blev præsenteret onsdag ifølge avisen selv.

Antallet af betalende abonnenter nåede op på 7,9 mio. globalt i slutningen af juni, og forventningen er, at antallet stiger til 8,5 mio. inden årets udgang. Af de 7,9 mio. abonnenter abonnerer 7,1 mio. på mediets digitale produkter. 5,3 mio. af de digitale kunder betaler for New York Times' nyhedsapp. I kvartalet fik mediet en moderat vækst på 142.000 nye digitale abonnenter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs