MediaWatch

Jysk Fynske-ejere: "Vi er nødt til at satse i meget højere grad på indholdsbetaling"

Sidste års økonomiske lussing til Jysk Fynske Medier blev et endegyldigt "wakeup call", der fik ejerne til at stille krav om en mere offensiv redaktionel produktudvikling, siger daværende formand, Per Westergård.

Per Westergård, næstformand i Jysk Fynske Medier. | Foto: Jysk Fynske Medier / PR

Det var med forventningerne om at stå stærkere sammen i et presset mediemarked, at de tre regionale mediehuse Fynske Medier, Jyske Medier og den Sydvestjydske Venstrepresse i 2015 slog kræfterne sammen og dannede den regionale sværvægter Jysk Fynske Medier.

Seks år efter er musklerne lette at få øje på i koncernen, der med en omsætning på knap 1,7 mia. og mere end 1500 ansatte er landets næststørste avishus. Men resultatmæssigt har udviklingen haltet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs