MediaWatch

Jysk Fynske-ejere: "Vi er nødt til at satse i meget højere grad på indholdsbetaling"

Sidste års økonomiske lussing til Jysk Fynske Medier blev et endegyldigt "wakeup call", der fik ejerne til at stille krav om en mere offensiv redaktionel produktudvikling, siger daværende formand, Per Westergård.

Per Westergård, næstformand i Jysk Fynske Medier. | Foto: Jysk Fynske Medier / PR

Det var med forventningerne om at stå stærkere sammen i et presset mediemarked, at de tre regionale mediehuse Fynske Medier, Jyske Medier og den Sydvestjydske Venstrepresse i 2015 slog kræfterne sammen og dannede den regionale sværvægter Jysk Fynske Medier.

Seks år efter er musklerne lette at få øje på i koncernen, der med en omsætning på knap 1,7 mia. og mere end 1500 ansatte er landets næststørste avishus. Men resultatmæssigt har udviklingen haltet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs