MediaWatch

Rapport: Trykte nyhedsmedier i Norden så annoncefald på over 2 mia. i corona-år

Coronakrisen har skubbet til den strukturelle udvikling mod et mere digitalt annoncemarked og især presset de trykte nyhedsmedier. Det beskriver en ny rapport, som Nordisk Ministerråd tirsdag diskuterede.

Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix

De trykte nyhedsmedier i de fire store nordiske medier oplevede fald i annonceindtægterne på over 20 pct. sidste år. Det viser en ny rapport, som var på dagsordenen på et møde blandt nordiske kulturministre i Nordisk Ministerråd tirsdag.

Rapporten, "Covid-19 och de nordiska nyhetsmedierna", er bestilt og finansieret af Nordisk Ministerråd og kortlægger coronakrisens indvirkning på mediesektoren i Norden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs