MediaWatch

Rapport: Trykte nyhedsmedier i Norden så annoncefald på over 2 mia. i corona-år

Coronakrisen har skubbet til den strukturelle udvikling mod et mere digitalt annoncemarked og især presset de trykte nyhedsmedier. Det beskriver en ny rapport, som Nordisk Ministerråd tirsdag diskuterede.

Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix

De trykte nyhedsmedier i de fire store nordiske medier oplevede fald i annonceindtægterne på over 20 pct. sidste år. Det viser en ny rapport, som var på dagsordenen på et møde blandt nordiske kulturministre i Nordisk Ministerråd tirsdag.

Rapporten, "Covid-19 och de nordiska nyhetsmedierna", er bestilt og finansieret af Nordisk Ministerråd og kortlægger coronakrisens indvirkning på mediesektoren i Norden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs