MediaWatch

"Min vurdering er, at coronakrisen har kostet os 150 mio."

Især to forretningsområder blev ramt af coronakrisen sidste år og sendte Jysk Fynske Mediers bundlinje på rutsjetur. Adm. direktør Jesper Rosener ser ind i et svækket 2021, men planlægger ikke nye sparerunder i år.

Foto: Joachim Ladefoged/

Der er ikke mange positive ord at sætte på 2020 fra Jesper Rosener, adm. direktør for Jysk Fynske Medier, der så bunden slået ud af koncernens annoncesalg og millioner fosse ud af avishusets annonceforretning i de første tre måneder af coronakrisen.

Markedet blev langsomt forbedret over sommeren, men langt fra nok til at indhente det tabte. På trods af tilskud fra statens hjælpepakker på 23 mio. kr., en sparerunde og en kollektiv lønnedgang blandt medarbejderne i tre måneder henover foråret endte Jysk Fynske Medier med en blodrød bundlinje på 98 mio. kr. Det reelle tab, som krisen har påført landets største regionale avishus, har dog været større.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs