MediaWatch

Det Nordjyske Mediehus fik sidste år første overskud siden 2017

Driftsresultatet blev et tocifret millionoverskud for det tidligere Nordjyske Medier, der onsdag har skiftet navn, og som i 2020 lagde to års underskud bag sig ifølge direktør.

Morten Vinther Jensen (tv) og Karl Erik Stougaard er hhv. adm. direktør og ansv. chefredaktør hos Det Nordjyske Mediehus, som onsdag har skiftet navn fra det hidtidige Nordjyske Medier. | Foto: PR/Det Nordjyske Mediehus

Efter to år med underskud på tilsammen godt 45 mio. kr. vendte bundlinjen i 2020 hos Det Nordjyske Mediehus, der tidligere hed Nordjyske Medier, tilbage til positivt territorium. Det oplyser medieselskabet i en pressemeddelelse, der annoncerer navneskiftet til Det Nordjyske Mediehus.

Det fremgår ikke, hvor stort overskuddet blev i 2020, men Det Nordjyske Mediehus oplyser, at resultatet før afskrivninger, EBITA, blev et plus på 31 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs