MediaWatch

Regionale mediehuse om genåbningsaftale: Vi er ikke i mål endnu

En del af samfundets aktiviteter har kurs mod at blive genoptaget de kommende uger og måneder. Det er overordnet set et skridt i den rigtige retning for annoncemarkedet, men rosen har også torne, lyder det fra to regionale mediehuse.

Ledere af alle Folketingets partier med undtagelse af Nye Borgerlige, der står uden for aftalen, præsenterede sent mandag planerne for en gradvis genåbning af samfundet. | Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix

De kommende uger og måneder vil coronarestriktioner efter planen løbende blive fjernet. Det blev et flertal i Folketingets enige om mandag aften.

Nedlukningen af store dele af samfundet, som har været gældende siden december, er gået hårdt ud over annoncesalget hos landets mediehuse. Derfor er der også overordnet set opadvendte tommelfingre til aftalen hos Sjællandske Medier, der bl.a. står bag en række annoncefinansierede ugeaviser. Adm. direktør, Jens Nicolaisen, peger dog også på mangler.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs