MediaWatch

Kristeligt Dagblad stiller ind på varigt annoncepres – og vækst i oplaget

Efter pres på annonceomsætningen i 2020 er også det nye år begyndt med fald i annoncesalget, lyder det fra direktør og chefredaktør, der omvendt kan se oplaget fortsætte opad.

Erik Bjerager, adm. direktør og ansv. chefredaktør, Kristeligt Dagblad. | Foto: Kristeligt Dagblad

Coronakrisen lagde tungt pres på annoncemarkedet i 2020, og det kunne også mærkes hos Kristeligt Dagblad, der mandag løftede lidt af sløret for, hvordan året formede sig økonomisk.

Omsætningen steg til knap 147 mio. kr. – 5 pct. mere end i 2019 og det højeste i mediets historie – og resultatet blev et plus på 15 mio. kr. Et positivt bidrag fra finansielle poster herunder værdipapirer skæppede i kassen med godt 10 mio. kr. og altså to tredjedele af overskuddet, oplyser Erik Bjerager, Kristeligt Dagblads adm. direktør og ansv. chefredaktør. Til gengæld trak annoncemarkedet tungt ned.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs