MediaWatch

JP/Politiken-direktør: Hullet i kassen efter droppede massageannoncer udløser ikke besparelser

Farvel til massageannoncer vil påvirke Ekstra Bladet økonomisk, men ikke på et niveau, hvor besparelser kommer på tale, lyder det fra direktør. Afgående ansv. chefredaktør inddrog bestyrelsen i beslutningen om at droppe annoncerne "for en god ordens skyld".

Stig Ørskov, adm. direktør, JP/Politikens Hus. | Foto: Linda Johansen

Sexannoncer i Ekstra Bladet og på de hjemmesider såsom escortguide.dk og side6.dk, som tabloidmediet driver, vil snart høre fortiden til. Det meddelte JP/Politikens Hus, der udgiver Ekstra Bladet, tidligere onsdag.

Med beslutningen vinker Ekstra Bladet og udgiveren JP/Politikens Hus farvel til annonceindtægter. Hvad der er tale om i kroner og ører, ønsker Stig Ørskov, adm. direktør for JP/Politikens Hus, ikke at oplyse, men siger, at "ikke er substantielt". Besparelser kommer der ikke på bordet som følge af de mistede indtægter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs