MediaWatch

Forlag og bøger fyldte mere i JP/Politikens forretning i 2020

Det var især bog- og forlagsaktiviteter, der sikrede JP/Politikens Hus en let stigende omsætning i 2020, mens nyhedsmedierne, der fylder mest i forretningen, ganske vist løftede indholdssalget, men ikke helt nok til at kompensere for annoncefald i corona-år. Direktørlønninger i 2020 var på niveau med 2019.

Foto: Marius Renner

Omsætningen hos JP/Politikens Hus nærmede sig i 2020 atter 3 mia. kr., meddelte selskabet i slutningen af januar. Væksten var sidste år omkring 27 mio. kr., og fremgangen er især drevet af en stigende omsætning fra medieselskabets forlags- og bogaktiviteter, viser regnskabet, der nu er præsenteret i sin fulde længde.

I alt omsatte JP/Politikens Hus i 2020 for 684 mio. kr. på dén front. Det var omkring 44 pct. - eller godt 107 mio. kr. - mere end året før. Med til historien hører, at opkøbet af Saxo slog fuldt igennem i regnskabstallene for 2020, mens opkøbet kun delvist talte med i 2019, efter det blev gennemført 1. april. Saxo løftede samtidig i 2020 sin omsætning med 25 pct., skriver JP/Politikens Hus i regnskabet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs