MediaWatch

Dansk Handelsblad skifter navn og halverer printudgivelse

Et af landets ældste brancheblade gennemfører hamskifte med nyt navn, øget digital satsning og neddrosling af den trykte ugeavis.

Foto: DH Media/PR

"Dagligvarehandlen" er det nye navn for både avis og nyhedsside fra det hidtidige Dansk Handelsblad, der som et af Danmarks ældste branchemedier kan føre rødderne tilbage til 1909.

"Vi vil gerne signalere, at vi har fokus på dagligvarer og ikke detailhandlen mere bredt. Avisen blev da også stiftet af købmandsforeninger for mere end 100 år siden," siger adm. direktør Peter Helm-Petersen til MediaWatch om navneskiftet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

B.T. fyrer 11 medarbejdere

Som led i B.T.’s nedlægning af storbyredaktionerne og printavisen blev 14 redaktionelle medarbejdere varslet en afskedigelse. Tre af dem er nu omplaceret, fortæller ansv. chefredaktør Pernille Holbøll.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs