MediaWatch

Marchen Neel Gjertsen bliver chefredaktør på Jyllands-Posten

Jyllands-Posten udvider chefredaktionen med nyt medlem, som kommer fra en stilling som politisk redaktør på avisen.

Foto: Gregers Tycho

Politisk redaktør Marchen Neel Gjertsen træder et skridt op og bliver chefredaktør på Jyllands-Posten. Det er blevet meldt ud på et medarbejdermøde tirsdag morgen, skriver Finans.

Dermed bliver 35-årige Marchen Neel Gjertsen en del af den øverste redaktionelle ledelse, som i forvejen udgøres af ansv. chefredaktør Jacob Nybroe og chefredaktør Steen Rosenbak.

Hun får det overordnede redaktionelle ansvar for Jyllands-Postens digitale udvikling, mens hun skal videreudvikle mediehusets rolle i den politiske journalistik, lyder det i en pressemeddelelse.

”Jeg har igennem mine flere end 30 år i dansk journalistik aldrig set så komplet et talent. Hun er i den absolutte superliga som skrivende politisk redaktør, hun er eminent til ledelse, hun er en blændende kommunikatør, og hun er digitalt visionær. Det er derfor et stort privilegium at kunne byde hende velkommen i mediehusets ledelse,” siger Jacob Nybroe i en pressemeddelelse.

Marchen Neel Gjertsen kom til Jyllands-Posten i 2011 fra en stilling som politisk reporter på Information. I september 2015 skiftede hun til en stilling som souschef på Politikens politiske redaktion, men vendte den 1. januar 2016 tilbage til Jyllands-Posten og stillingen som politisk analytiker.

Marchen Neel Gjertsen starter i sit nye job i dag, 23. februar.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs