MediaWatch

B.T. har droppet hver femte avis under corona

B.T. trykker cirka 20 pct. færre aviser end før coronapandemien, og en del af gratisaviserne er flyttet fra togstationer til supermarkeder.

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

I foråret svingede Berlingske Media sparekniven, da coronapandemien ramte, og det betød bl.a. at en tredjedel af B.T.'s oplag blev skåret fra. Siden blev der skruet lidt op, men selvom samfundet åbnede over sommeren, nåede oplaget aldrig tilbage på det niveau, der var i starten af 2020.

Det vil sige, at B.T. nu trykker cirka 20 pct. færre aviser end før coronapandemien, og det er et passende niveau, siger Jesper Nielsen, bladsalgsdirektør i Berlingske Media, som oplyser, at man producerer i overkanten af 100.000 aviser hver dag.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere