MediaWatch

B.T. har droppet hver femte avis under corona

B.T. trykker cirka 20 pct. færre aviser end før coronapandemien, og en del af gratisaviserne er flyttet fra togstationer til supermarkeder.

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

I foråret svingede Berlingske Media sparekniven, da coronapandemien ramte, og det betød bl.a. at en tredjedel af B.T.'s oplag blev skåret fra. Siden blev der skruet lidt op, men selvom samfundet åbnede over sommeren, nåede oplaget aldrig tilbage på det niveau, der var i starten af 2020.

Det vil sige, at B.T. nu trykker cirka 20 pct. færre aviser end før coronapandemien, og det er et passende niveau, siger Jesper Nielsen, bladsalgsdirektør i Berlingske Media, som oplyser, at man producerer i overkanten af 100.000 aviser hver dag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs