MediaWatch

Flere regionalaviser har ikke mistet nok omsætning til at søge annoncekompensation

Mens hovedparten af de landsdækkende dagblade har søgt om annoncekompensation, har flere lokale og regionale dagblade klaret sig igennem med tab, der ikke giver mulighed for kompensation.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

Et fald på 30 pct. i annonceomsætningen i perioden fra 9. marts til 8. juli. Det er hovedkriteriet for, at medier kan få støtte statens hjælpepakke, der kompenserer for tabt annonceomsætning som følge af coronakrisen, og som havde anden og sidste ansøgningsfrist mandag.

Listen over ansøgere viser, at mens de landsdækkende dagblade alle har søgt og altså haft et tab på over 30 pct. – bortset fra Berlingske, Weekendavisen og Ekstra Bladet, der har fravalgt at søge – så har flere regionale titler klaret sig igennem med mindre tab, der ikke berettiger til støtte.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs