MediaWatch

Bureauer: Black friday og julehandel holder annoncører i markedet

De nye coronatiltag vil ikke svække annoncesalget yderligere de sidste måneder af året, hvor black friday og julen er vigtige drivere, forventer flere mediebureauer. "Der er ikke nogen, der vil reklamere med kø-tilbud, men det betyder ikke, at kunderne ikke ønsker at købe."

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Stigende smittetal har fået myndighederne til at stramme grebet og lægge ekstra begrænsninger på forbrugernes sociale liv og færden. Men det vil ikke få annoncørerne til at træde hårdt på bremsen og lægge reklamebudgetterne op til jul på is, som markedet oplevede under forårets hårde nedlukning af store dele af samfundet, lyder vurderingen fra tre mediebureauer, som MediaWatch har spurgt.

"Vi har ikke fået mange ændringer til planerne," oplyser Peter Gottfredsen, adm. direktør for Omnicom Media Group, og uddyber, at de brancher, der allerede er ramt, fortsat ligger stille, men at interessen i andre dele af erhvervlivet er øget.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere