MediaWatch

Berlingske Media lægger an til sexisme-tiltag efter endt undersøgelse

En ekstern undersøgelse, der afsluttes fredag, skal både afdække omfanget af uønsket seksuel opmærksomhed og sætte fokus på ligestilling, siger HR-chef, der ikke vil kommentere de henvendelser, der har ført til undersøgelsen.

Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Med virksomheden Arbejdsmiljøcentret som ekstern partner afslutter Berlingske Media fredag den spørgeundersøgelse, der blev sat i gang i forlængelse af en række henvendelser om sexisme til avisen Berlingske.

Det oplyser HR-direktør Lise Glerup, der uddyber, at spørgeundersøgelsen har løbet over 14 dage og altså har deadline fredag. Herefter forventer koncernen ifølge Lise Glerup resultatrapporter midt i november. Den skal både belyse omfanget af grænseoverskridende seksuel adfærd og ligestillingsaspekter.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere