MediaWatch

Berlingske Media lægger an til sexisme-tiltag efter endt undersøgelse

En ekstern undersøgelse, der afsluttes fredag, skal både afdække omfanget af uønsket seksuel opmærksomhed og sætte fokus på ligestilling, siger HR-chef, der ikke vil kommentere de henvendelser, der har ført til undersøgelsen.

Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Med virksomheden Arbejdsmiljøcentret som ekstern partner afslutter Berlingske Media fredag den spørgeundersøgelse, der blev sat i gang i forlængelse af en række henvendelser om sexisme til avisen Berlingske.

Det oplyser HR-direktør Lise Glerup, der uddyber, at spørgeundersøgelsen har løbet over 14 dage og altså har deadline fredag. Herefter forventer koncernen ifølge Lise Glerup resultatrapporter midt i november. Den skal både belyse omfanget af grænseoverskridende seksuel adfærd og ligestillingsaspekter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs