MediaWatch

Berlingske Media lægger an til sexisme-tiltag efter endt undersøgelse

En ekstern undersøgelse, der afsluttes fredag, skal både afdække omfanget af uønsket seksuel opmærksomhed og sætte fokus på ligestilling, siger HR-chef, der ikke vil kommentere de henvendelser, der har ført til undersøgelsen.

Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Med virksomheden Arbejdsmiljøcentret som ekstern partner afslutter Berlingske Media fredag den spørgeundersøgelse, der blev sat i gang i forlængelse af en række henvendelser om sexisme til avisen Berlingske.

Det oplyser HR-direktør Lise Glerup, der uddyber, at spørgeundersøgelsen har løbet over 14 dage og altså har deadline fredag. Herefter forventer koncernen ifølge Lise Glerup resultatrapporter midt i november. Den skal både belyse omfanget af grænseoverskridende seksuel adfærd og ligestillingsaspekter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Financial Times opruster i USA

Det britiske erhvervsmedie vil fiske flere amerikanske læsere og etablerer nye redaktioner i Houston og Hollywood, der skal styrke dækningen af to erhvervssektorer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs