MediaWatch

JP om chefredaktørskifte hos lokalaviser: "Vi vil lidt mere aktivisme"

Chefredaktørskiftet på Jyllands-Postens Lokalaviser skal forbedre samspillet mellem lokalt, regionalt og landsdækkende stof, siger kommerciel direktør, der afviser, at kritiseret annoncetillæg har spillet ind på ledelsesændringen.

Foto: Ole Lind/IND

Mindre end et år efter Jyllands-Posten overtog ansvaret for og driften af 11 ugeaviser i Østjylland, der stod tilbage, efter JP/Politikens Hus nedgraderede forretningsbenet og trak sig helt ud af ugeavismarkedet i Sverige og på Sjælland, skifter aviserne chefredaktør.

Efter ni år i spidsen stopper Claus Krogh, der fulgte med fra Politikens Lokalaviser, da Jyllands-Posten overtog de resterende udgivelser 1. januar. Han erstattes af Morten Nystrup, der igennem flere år har stået i spidsen for Jyllands-Postens lokaltillæg JP Århus.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs