MediaWatch

JP om chefredaktørskifte hos lokalaviser: "Vi vil lidt mere aktivisme"

Chefredaktørskiftet på Jyllands-Postens Lokalaviser skal forbedre samspillet mellem lokalt, regionalt og landsdækkende stof, siger kommerciel direktør, der afviser, at kritiseret annoncetillæg har spillet ind på ledelsesændringen.

Foto: Ole Lind/IND

Mindre end et år efter Jyllands-Posten overtog ansvaret for og driften af 11 ugeaviser i Østjylland, der stod tilbage, efter JP/Politikens Hus nedgraderede forretningsbenet og trak sig helt ud af ugeavismarkedet i Sverige og på Sjælland, skifter aviserne chefredaktør.

Efter ni år i spidsen stopper Claus Krogh, der fulgte med fra Politikens Lokalaviser, da Jyllands-Posten overtog de resterende udgivelser 1. januar. Han erstattes af Morten Nystrup, der igennem flere år har stået i spidsen for Jyllands-Postens lokaltillæg JP Århus.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs