MediaWatch

Berlingske Media køber hovedparten af lydmedie

Selskabet Listen to News, der har eksisteret siden 2014, får Berlingske Media som hovedejer og skal blive "en førende spiller inden for distribution af nyheder på lyd," lyder ambitionen fra koncernchef.

Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Berlingske Media tager et nyt skridt ind på markedet for lyd og køber 60 pct. af Listen to News. Det oplyser mediekoncernen i en pressemeddelelse.

Listen to News arbejder med nyhedsformidling på lyd og samarbejder med en række medier som B.T. og Altinget, som Listen to News bringer oplæste nyheder fra. Selskabet fortsætter med at være uafhængigt og bliver således ikke flettet sammen med Berlingske Medias andre udgivelser. Det bliver ikke oplyst, hvor meget Berlingske Media har betalt for ejerandelen.

"Vi ser frem til samarbejdet og satser på, at Listen to News kan udvikle sig til en førende spiller inden for distribution af nyheder på lyd," siger Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver hos Berlingske Media, i meddelelsen.

Listen to News blev stiftet 2014. Den nuværende ejerkreds fortsætter med at være en del af selskabet, fremgår det.

"Listen to News er blevet modnet de seneste år, og vi er klar til at investere i næste skridt. Derfor er vi taknemmelige for, at vi får en hovedaktionær med indgående viden om mediemarkedet," udtaler Christian Grønlund, adm. direktør for Listen to News.

Selskabet har som nævnt eksisteret siden 2014 og har endnu sit første fremlagte overskud til gode. Seneste årsregnskab dækker 2018, og her var der et minus på 1,3 mio. kr. på bundlinjen.

På markedet for lyd har Berlingske Media bl.a. tidligere været hovedejer af Radio24syv. Efter kanalen lukkede i efteråret 2019, fortsatte en række programmer i regi af Berlingske Media.

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs