MediaWatch

Jysk Fynske Medier vil nedlægge 60 redaktionelle stillinger i sparerunde

Jysk Fynske Medier vil finde besparelser for i alt 23,6 mio. kr. på redaktionerne og nedlægge 60 stillinger ifølge tillidsrepræsentant, der kalder det "voldsomt". Direktør forventer afledte effekter. Samlet skal mediekoncernen spare mere end 60 mio. kr. på grund af coronakrisen.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

Jysk Fynske Medier lægger op til at nedlægge 60 redaktionelle stillinger på redaktionerne for at spare i alt 23,6 mio. kr. som en del af den spareplan, koncernen meldte ud i sidste uge på grund af coronakrisen.

Det fortæller tillidsrepræsentant for journalisterne Per Schultz-Knudsen, efter tillidsfolkene fredag indledte forhandlingerne med ledelsen om den del af besparelserne, der berører redaktionerne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs