MediaWatch

Jysk Fynske Medier vil nedlægge 60 redaktionelle stillinger i sparerunde

Jysk Fynske Medier vil finde besparelser for i alt 23,6 mio. kr. på redaktionerne og nedlægge 60 stillinger ifølge tillidsrepræsentant, der kalder det "voldsomt". Direktør forventer afledte effekter. Samlet skal mediekoncernen spare mere end 60 mio. kr. på grund af coronakrisen.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

Jysk Fynske Medier lægger op til at nedlægge 60 redaktionelle stillinger på redaktionerne for at spare i alt 23,6 mio. kr. som en del af den spareplan, koncernen meldte ud i sidste uge på grund af coronakrisen.

Det fortæller tillidsrepræsentant for journalisterne Per Schultz-Knudsen, efter tillidsfolkene fredag indledte forhandlingerne med ledelsen om den del af besparelserne, der berører redaktionerne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs