MediaWatch

Ritzau lagde millioner til bundlinjen i år med nyt tv-joint venture

Skabelsen at nyt nordisk selskab, som Ritzau ejer sammen med norske NTB, prægede de økonomiske resultater i 2019, som gav nyhedsbureauet det højeste overskud i selskabets historie.

Foto: PR/Ritzaus Bureau

2019 bød på en omsætning i bakgear og et overskud, der blev over fire gange større end året før, for Ritzaus Bureau. Det oplyser nyhedsbureauet i en pressemeddelelse.

En stor del af forklaringen på begge dele skal findes i Ritzaus udskilning af blandt andet tv-oversigter, tv-omtaler, tv-data og data om video-on-demand. Den del af Ritzaus hidtidige forretning ligger nu i selskabet Inflow Media, som Ritzau ejer ligeligt med det norske nyhedsbureau NTB.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs