MediaWatch

North Media om frasalg: Prisen afspejler presset avismarked

Salget af samtlige avistitler under North Media kom først i stand under forhandlingerne med Jysk Fynske Medier, siger koncerndirektør, som forventer, at frasalget vil forbedre driften med ca. 15 mio. kr. i år.

Kåre Stausø Wigh, ordførende koncerndirektør, North Media. | Foto: PR/North Media

I første omgang var det alene Helsingør Dagblad, som North Media besluttede at trække stikke på fra udgangen af april, medmindre der blev fundet en køber inden. Men tidligere mandag stod det klart, at North Media skiller sig af med ikke kun det nordsjællandske dagblad, men også de øvrige avistitler i North Medias portefølje. Alle aktiviteterne overtages af Jysk Fynske Medier.

Ifølge Kåre Stausø Wigh, ordførende koncerndirektør for North Media, var frasalget af hele selskabets avisforretning ikke på tegnebrættet, før North Media og Jysk Fynske Medier gik i gang med at forhandle om en overtagelse af Helsingør Dagblad.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs