MediaWatch

North Media om frasalg: Prisen afspejler presset avismarked

Salget af samtlige avistitler under North Media kom først i stand under forhandlingerne med Jysk Fynske Medier, siger koncerndirektør, som forventer, at frasalget vil forbedre driften med ca. 15 mio. kr. i år.

Kåre Stausø Wigh, ordførende koncerndirektør, North Media. | Foto: PR/North Media

I første omgang var det alene Helsingør Dagblad, som North Media besluttede at trække stikke på fra udgangen af april, medmindre der blev fundet en køber inden. Men tidligere mandag stod det klart, at North Media skiller sig af med ikke kun det nordsjællandske dagblad, men også de øvrige avistitler i North Medias portefølje. Alle aktiviteterne overtages af Jysk Fynske Medier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs