MediaWatch

Jysk Fynske kaster anker på Sjælland: Det er mere en redningsaktion end et givtigt køb

Stordriftsfordele skal gøre opkøbet af Noth Media Aviser til en "mindre" overskudsforretning inden for tre år, forventer Jysk Fynske Medier. Motivationen bag overtagelsen handler dog mere om at forhindre bladdød.

Foto: Mads Hansen/PR/Jysk Fynske Medier/Jysk Fynske Medier

Jysk Fynske Medier går fra 13 til 14 dagblade og fra 53 til 64 ugeaviser i porteføljen med købet af North Media Aviser. Samtidig kaster landets største regionale avishus for første gang anker på Sjælland, hvor koncernen fra maj overtager North Medias otte ugeaviser ud over Helsingør Dagblad i Nordsjælland og den tilhørende ugeavis Lokalavisen Nordsjælland.

Ifølge Per Westergård, bestyrelsesformand for Jysk Fynske Medier, har det ikke været muligheden for at udvide det geografiske fodaftryk, der har været afgørende.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere