MediaWatch

Jysk Fynske kaster anker på Sjælland: Det er mere en redningsaktion end et givtigt køb

Stordriftsfordele skal gøre opkøbet af Noth Media Aviser til en "mindre" overskudsforretning inden for tre år, forventer Jysk Fynske Medier. Motivationen bag overtagelsen handler dog mere om at forhindre bladdød.

Foto: Mads Hansen/PR/Jysk Fynske Medier/Jysk Fynske Medier

Jysk Fynske Medier går fra 13 til 14 dagblade og fra 53 til 64 ugeaviser i porteføljen med købet af North Media Aviser. Samtidig kaster landets største regionale avishus for første gang anker på Sjælland, hvor koncernen fra maj overtager North Medias otte ugeaviser ud over Helsingør Dagblad i Nordsjælland og den tilhørende ugeavis Lokalavisen Nordsjælland.

Ifølge Per Westergård, bestyrelsesformand for Jysk Fynske Medier, har det ikke været muligheden for at udvide det geografiske fodaftryk, der har været afgørende.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs