MediaWatch

Hver tredje ansøger fik støtte fra Innovationspuljen i 2019

Ud af 58 ansøgninger fik 21 sidste år støtte fra Innovationspuljen under Kulturministeriet til at etablere nye medier eller medieprojekter, viser Medienævnets årsrapport. Fire nye medier fik samtidig produktionsstøtte.

Foto: Kristian Djurhuus/Ritzau Scanpix

En ud af tre ansøgere fik sidste år rygstød til nye medier eller medieprojekter fra Innovationspuljen, der er en del af den statslige mediestøtte. Det fremgår af Medienævnets årsrapport for 2019.

Medienævnet fik i alt 58 ansøgninger til Innovationspuljen sidste år fordelt på to runder. Heraf fik i alt 21 støtte. Det svarer til 36 pct. af ansøgningerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs