MediaWatch

Danske Medier: Hjælpepakke vil koste trecifret millionbeløb

Den særlige hjælpepakke til mediehuse, som Danske Medier har foreslået, vil løbe op i henved 200 mio. kr., lyder det fra Danske Medier.

En række lokale og regionale medier gik tidligere på ugen sammen om en fælles appel til læsere om at støtte dagbladene. | Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Danske mediehuse har brug for hurtig hjælp midt i coronakrisen, og en hjælpepakke, som brancheorganisationen Danske Medier præsenterede mandag, vil skulle sende op mod 200 mio. kr. til selskaberne. Sådan lød det fra Louise Brincker, direktør for Danske Medier, da hun torsdag var gæst i MediaWatchs mediemagasin Q&co.

Danske Mediers bud på en hjælpepakke lyder, at pakken skal aktiveres, når et medieselskabs annonceomsætning falder med over 20 pct. Tilbagegangen ud over de 20 pct. dækker staten 80 pct. af, lyder oplægget.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs