MediaWatch

Danske Medier: Hjælpepakke vil koste trecifret millionbeløb

Den særlige hjælpepakke til mediehuse, som Danske Medier har foreslået, vil løbe op i henved 200 mio. kr., lyder det fra Danske Medier.

En række lokale og regionale medier gik tidligere på ugen sammen om en fælles appel til læsere om at støtte dagbladene. | Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Danske mediehuse har brug for hurtig hjælp midt i coronakrisen, og en hjælpepakke, som brancheorganisationen Danske Medier præsenterede mandag, vil skulle sende op mod 200 mio. kr. til selskaberne. Sådan lød det fra Louise Brincker, direktør for Danske Medier, da hun torsdag var gæst i MediaWatchs mediemagasin Q&co.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs