
Danske mediehuse har brug for hurtig hjælp midt i coronakrisen, og en hjælpepakke, som brancheorganisationen Danske Medier præsenterede mandag, vil skulle sende op mod 200 mio. kr. til selskaberne. Sådan lød det fra Louise Brincker, direktør for Danske Medier, da hun torsdag var gæst i MediaWatchs mediemagasin Q&co.
Danske Mediers bud på en hjælpepakke lyder, at pakken skal aktiveres, når et medieselskabs annonceomsætning falder med over 20 pct. Tilbagegangen ud over de 20 pct. dækker staten 80 pct. af, lyder oplægget.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.