MediaWatch

Skal danske medier op i klimagear?

Tema: Mediernes klimagear. Klimaet er stemplet ind blandt de største emner på den politiske dagsorden. Medierne dækker det, men er der behov for at gøre mere end dét for at appelere til nye generationer af mediebrugere? Ja, mener økonom: "I dag er klima "walk the talk"."

Billede fra klimademonstration i København i maj. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Rupert Murdoch var en af de første. Tilbage i midten af 00'erne gik mediemogulen i gang med at gøre sin forretning grønnere, og i 2010 kunne moderselskabet News Corp kalde sig verdens første CO2-neutrale globale medievirksomhed.

Murdochs firmaer fortsætter med at være i front på klimaområdet og ligger i den bedre ende hos Forest 500, en global NGO, der vurderer alle typer virksomheder, der gør brug af træ i deres produktion.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs