MediaWatch

Skal danske medier op i klimagear?

Tema: Mediernes klimagear. Klimaet er stemplet ind blandt de største emner på den politiske dagsorden. Medierne dækker det, men er der behov for at gøre mere end dét for at appelere til nye generationer af mediebrugere? Ja, mener økonom: "I dag er klima "walk the talk"."

Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Billede fra klimademonstration i København i maj. Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Rupert Murdoch var en af de første. Tilbage i midten af 00'erne gik mediemogulen i gang med at gøre sin forretning grønnere, og i 2010 kunne moderselskabet News Corp kalde sig verdens første CO2-neutrale globale medievirksomhed.

Murdochs firmaer fortsætter med at være i front på klimaområdet og ligger i den bedre ende hos Forest 500, en global NGO, der vurderer alle typer virksomheder, der gør brug af træ i deres produktion.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere