MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Berlingske Media barsler med et indtil videre hemmeligt, nyt forretningsområde, MediaWatch satte fokus på betalingsvilligheden online, og Canal Digital nedlægger stillinger i Norden. Kom med på rundtur til ugens vigtigste nyheder i mediebranchen.

Foto: Sarah Christine Nørgaard/Ritzau Scanpix

Uge 37 af 2019 nærmer sig så småt sin afslutning. I mediebranchen kastede ugen en række nyheder af sig, og dem kan du blive klogere på herunder.

Vi begynder hos Berlingske Media. Mandag kunne medieselskabet fortælle, at det har ansat Henriette Kinnunen, adm. direktør for brancheforeningen for bl.a. kapital- og venturefonde DVCA, som direktør for et nyt forretningsområde. Hun tiltræder ved årsskiftet. Indtil videre vil Berlingske ikke løfte sløret for indholdet af den nye satsning, som vil se dagens lys i 2020, fortalte koncernchef Anders Krab-Johansen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Berlingske skipper papiraviser på helligdage - andre fastholder

Berlingske har skippet den trykte avis på helligdage, men andre vil fastholde printudgave viser MediaWatch-rundspørge. På længere sigt kan danske søndagsaviser på tryk dog være truede ifølge en medieforsker, fordi en stor del af indtægtsgrundlaget er forsvundet.

Tidligere EB-sportschef skifter ind hos Tipsbladet

Efter at være blevet opsagt som del af chefredaktør Henrik Qvortrups ændringer i Ekstra Bladets holdopstilling er avisens tidligere sportschef blevet en del af Tipsbladet som led i en digital oprustning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs