MediaWatch

Peter Orry: Borgmestre sætter Googles gunst højere end de lokale dagblade

Jysk Fynskes ansv. chefredaktør, Peter Orry, retter hård kritik mod en række borgmestre, der har valgt at understøtte en Google-turné i byerne. "De støtter alle en virksomhed, der gør livet svært for danske medier og hiver milliarder ud af det danske marked," skriver han i en leder.

Foto: Jysk Fynske Medier / PR

Hvert år forsvinder milliarder ud af det danske annoncemarked, som i stedet bliver lagt i digital annoncering hos amerikanske Google. En tiltagende tendens, som i stigende grad presser de danske blad- og avishuse, som bl.a. lever af at sælge annoncer i aviserne.

Derfor er det kritisabelt, at en stribe borgmestre stiller deres navn og titel til rådighed i en invitation fra Google, der inviterer lokale virksomheder til at blive undervist i digital markedsføring, mens Google er på turné gennem 11 danske provinsbyer samt København. Det skriver ansv. chefredaktør i Jysk Fynske Medier, Peter Orry, i en leder i dagens Jydskevestkysten.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs