MediaWatch

Metro i Sverige lægger journalistisk produktion ned - chefredaktør stopper

Det svenske gratismedie Metro vil ifølge afgående chefredaktør lægge al produktion af journalistisk indhold i graven og i stedet blive en debatplatform.

Foto: Lars Hansen

Mediet Metro i Sverige står over for gennemgribende ændringer. Det siger mediets ejer, Christen Ager-Hanssen, til Dagens Media.

Det journalistiske indhold, som Metro fremover vil bringe, vil blive produceret af eksterne producenter. Derudover vil Metro tjene penge på, at privatpersoner og virksomheder betaler for at få bragt debatartikler på mediets hjemmeside. Det vil koste 5000 svenske kr. for personer og 30.000-50.000 for virksomheder, siger Christan Ager-Hanssen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs