MediaWatch

Hyppige samtaler og digital efteruddannelse skal sikre trivslen i Berlingske Media

Sundt arbejdsmiljø: Kvartalsvise samtaler med medarbejderne er for nyligt blevet indført hos Berlingske Media for at fremme trivslen og bl.a. sikre, at de ansatte er "komfortable" ved den rivende digitale udvikling, mediebranchen er en del af.

Foto: Niels Hougaard/ERH

Under udviklingen af et nyt koncept om digital uddannelse stod det pludselig klart for den øverste ledelse i Berlingske Media, at koncernens ledere kun er forpligtet til at holde én årlig samtale med medarbejderne – nemlig PU/MUS-samtalen, hvor man taler om medarbejdernes personlige udvikling. Ifølge HR-direktør Lise Glerup blev ledelsen hurtigt enige om, at en enkelt samtale ikke er tilstrækkelig til at få en god fornemmelse for, hvordan de ansatte trives, og hvad de har behov for – og for at forventningsafstemme, hvilke mål den enkelte medarbejder stiler efter.

Derfor blev det i første halvår indført, at alle ledere minimum fire gange årligt skal have en en-til-en-samtale med medarbejderne, hvor forventningsafstemningen, den digitale udvikling og generelle trivsel skal stå øverst på dagsordenen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs